.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جایگاه نخست ایران در تولید واکسن در منطقه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰۰ سال از واکسن‌سازی انستیتو پاستور می‌گذرد و بر اساس رتبه‌بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.
جایگاه نخست ایران در تولید واکسن در منطقه

به گزارش شمال نیوز ، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز تولید واکسن سلمان فارسی وابسته به انستیتو پاستور گفت: این مرکز در ۲۵ هزار متر مربع در حال ساخت است و در دولت سیزدهم از ۳۵ درصد به ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است.

 

وی افزود: با توجه به رشد بیماری‌های ویروسی در جهان، باید خطوط تولید مجهز واکسن داشته باشیم و این طرح در دو سال به دو برابر پیشرفت رسیده است چراکه نظیر این طرح در منطقه نداریم و امیدواریم نیاز منطقه به واکسن را برطرف کند.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم در پیشگیری از بیماری‌های محتمل با کمک واکسیناسیون موفق باشیم و در این مرکز دو واکسن پنوموکوک (عامل سینه پهلو) و واکسن روتا ویروس تولید می‌شود.

 

وی گفت: ۱۰۰ سال از واکسن سازی انستیتو پاستور می‌گذرد و بر اساس رتبه بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.

 

عین الهی ادامه داد: در دوران کرونا ۶ نوع واکسن تولید کردیم که نشان دهنده قدرت ایران در صنعت واکسن سازی است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اجرایی شدن طرح راهیان پیشرفت در وزارت بهداشت افزود: در این طرح از دانشجویان همه رشته‌ها دعوت می‌شود از پیشرفت‌های کشور در عرصه تولید واکسن‌های مختلف بازدید کنند.

 

در پایان عین اللهی گفت: تولید کیت‌های آزمایشگاهی و تولید نیاز‌های دارویی کشور در سرم‌های مورد نیاز برای جوانان بسیار امید آفرین است.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.